Konto w Nest Banku – opinie, tabela opłat i prowizji pod lupą

nest bankDzisiaj, testuję konto Nest Bank, szeroko reklamowane, jako jedyne w 100% darmowe konto, pozbawione opłat. Sprawdzam też opinie klientów,  czy to prawda, czy raczej kolejna oferta z bankowej serii pt. „ściema” – z najeżoną gwiazdkami tabela opłat i prowizji.

Nest Bank – co to właściwie za bank?

Nest Bank to nie do końca nowy gracz na polskim rynku bankowym.

28 października 2016 roku doszło do zamknięcia internetowego Banku Smart oraz BIZ Banku (właścicielem obu marek był FM Bank PBP), po czym wraz ze zmianą czasu na zimowy (w nocy z 29 na 30 października) zaprezentowano klientom stronę internetową z usługami bankowymi pod nową marką Nest Bank.

Wcześniej wyłącznie internetowo-mobilny bank, wreszcie umożliwia obsługę klientów w stacjonarnych placówkach.

Nest Bank jest normalnym, w pełni bezpiecznym bankiem.

Bank podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, a środki w nim zgromadzone są w pełni bezpieczne, gdyż podlegają standardowym gwarancjom Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.

Oferta Nest Banku jest skierowana przede wszystkim do klientów indywidualnych (ze szczególnym naciskiem na rodziny) oraz do właścicieli mikroprzedsiębiorstw. Nowa ideologia banku, wpisana jest już w nazwę. „Nest” oznacza bowiem „gniazdo”, które jednoznacznie kojarzy się z domem rodzinnym.

Właśnie dla nich bank przygotował całkiem ciekawe konta bankowe, produkty do oszczędzania oraz kredyty.

Charakterystyka konta osobistego Nest Banku

Dostęp do kont bankowych Nest Banku możliwy jest w oddziale, przy pomocy aplikacji mobilnej, poprzez internet, bądź przez telefon, a więc Konto Nest Bank jest skierowane do klienta, który ma pojęcie o nowoczesnej technologii i potrafi się nią posługiwać.
Bank oferuje klientom indywidualnym możliwość otwarcia kilku rodzajów rachunków bankowych:

  • osobiste Nest Konto – sztandardowy rachunek banku,
  • typowo oszczędnościowe: Nest Oszczędności i Nest Rodzinne Oszczędności,
  • walutowe: Nest Konto Waluta.

Bank ma w ofercie także konto firmowe, którego recenzja jest tutaj.

Konto Nest – bezwarunkowe konto za 0 zł?

W dalszym ciągu (po rebrandingu banku Smart na Nest) zarówno założenie, jak i prowadzenie rachunku nie naraża bezwarunkowo na jakiekolwiek koszty. Utrzymane zostały także bezpłatne przelewy internetowe i polecenia zapłaty. Za realizację stałych zleceń przyjdzie nam natomiast zapłacić jedynie w oddziale banku. Jak szczegółowo wyglądają opłaty Nesta przedstawiłam poniżej.

Ile i za co – czyli tabela opłat i prowizji Konta Nest Banku pod lupą

opłaty nest kontoNest Bank (jeszcze za czasów jak nazwał się Smart Bank) w swych przekazach reklamowych podkreślał, iż zamiast płacić grube miliony celebrytom jak inne banki, woli dać klientom prawdziwe konto bez opłat. Sprawdźmy dokładnie najważniejsze opłaty (wpływające najmocniej na sumaryczny koszt użytkowania), by przekonać się czy to nadal rzeczywiście prawda.

Tabela opłat NEST Konta prezentuje się następująco:

  • otwarcie i prowadzenie konta – 0 zł (bez żadnych gwiazdek w tabeli opłat!),
  • przelewy na rachunki wewnątrz banku – 0 zł,
  • przelewy zewnętrzne przez internet – 0 zł,
  • przelewy walutowe SEPA przez internet – 0 zł,
  • zlecenia stałe i polecenia zapłaty wykonane przez internet – 0 zł
  • opłata za wydanie karty płatniczej – 0 zł,
  • miesięczna opłata za kartę – 0 zł (bez żadnych warunków w tabeli opłat!),
  • wypłata gotówki z bankomatów w Polsce – 0 zł,

Szczegóły opłat i prowizji

Jak widać powyżej, przy najważniejszych pozycjach (opłata za prowadzenie konta, prowizje za przelewy internetowe, opłata za kartę, koszt wypłat z bankomatów), wpływających na łączny koszt użytkowania konta w standardowy sposób, przez przeciętnego użytkownika pojawiły się zera.

Karta debetowa zawsze za darmo

Zarówno założenie, jak i korzystanie z debetowej karty płatniczej, podobnie jak przed zmianą marki nie narazi na jakiekolwiek koszta. Nie musimy martwić się o zapewnienie minimalnych kwot transakcji bezgotówkowych, czy comiesięczne wpływy na konto. Nie ulega wątpliwości, że był to główny czynnik przyciągający klientów do oferty Banku Smart. Nic więc dziwnego, że właściciele nadal kontynuują tę sprawdzoną strategię już jako NestBank.

Wpłata gotówki w oddziale i wypłaty z bankomatów za darmo

Co bardzo istotne, utrzymane zostało darmowe korzystanie z bankomatów zlokalizowanych w całej Polsce. Rozwiązano poza tym główny problem, na który skarżyli się klienci Banku Smart, a mianowicie brak możliwości dokonywania wpłat na rachunek, poza przelewem z innego konta. Odtąd użytkownik Nest Banku, bezpłatnie dokona wpłaty na rachunek zarówno w placówce, jak i z wykorzystaniem wpłatomatu.

Opłaty pojawiają się przy usługach, z których korzysta się bardzo rzadko lub wcale

Przez odrobinę nieuwagi można się jednak narazić na drobne opłaty, dlatego przed założeniem konta warto być ich świadomym. Trzeba się przede wszystkim zastanowić, czy będziemy z nich korzystać i ewentualnie jak często.

Do płatnych usług w NestBanku należą przede wszystkim, operacje wykonywane w oddziale:

  • przelew w oddziale do innego banku – 5 zł (przez internet 0 zł),
  • przelew SEPA w Euro w oddziale – 5 zł (przez internet 0 zł),
  • przelew zagraniczny SWIFT  – 0,2% min 20 zł max 200 zł (przez internet 15 zł),
  • przelew natychmiastowy w oddziale – 5 zł (przez internet 1 zł),
  • zlecenia stałe w oddziale: zdefiniowanie / modyfikacja / odwołanie zlecenia – 5 zł za każdą operację (przez internet 0 zł) .

Zapłacimy także gdy:

  • zechcemy zmienić numer PIN do karty lub sprawdzić stan konta w bankomatach BZ WBK – 5 zł za każdą taką operację,
  • pragniemy otrzymywać wyciągi miesięczne z konta w formie papierowej pocztą – 5 zł (wyciąg elektroniczny 0 zł),
  • wypłacimy gotówkę w bankomacie za granicą – zapłacimy wtedy prowizję 5 zł + ewentualną prowizję za przewalutowanie w wysokości 3% od kwoty operacji.

Podsumowując widzimy, że podstawowe funkcjonalności i usługi wykonywane przez internet, Nest Bank oferuje bezwarunkowo za darmo, płatne są jedynie usługi drugorzędne lub te wykonywane w oddziale.

 

Płatna jest większość operacji wykonywanych w oddziale, ale to zrozumiałe – oddziały to dla banku koszty i muszą na siebie „zarabiać”.

Dla kogo konto w Nest Banku?

Konto może otworzyć każdy, kto ukończył 18 lat oraz posiada miejsce zamieszkania na terytorium Polski (adres korespondencyjny może znajdować się w Polsce lub na terenie jakiegokolwiek innego kraju należącego do Unii Europejskiej). Jedynym dokumentem potrzebnym do otwarcia rachunku jest ważny dowód osobisty lub paszport.

Jak założyć Nest Konto krok po kroku?

Najłatwiej założyć konto Nest Bank przez internet – wtedy wypełniamy odpowiedni wniosek na stronie Nest Banku. Umowę podpisujemy w sposób elektroniczny (przelewając 1 zł z innego konta), albo przez kuriera, który dostarczy pod wskazany wcześniej adres odpowiednie dokumenty. Dzięki temu jesteśmy w stanie otworzyć rachunek bez wychodzenia z domu – łatwo i szybko.

nest bank zakładanie konta

Oszczędzanie z Nest Bankiem

Z okazji powstania nowej marki przygotowano zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów stosunkowo atrakcyjną ofertę lokat i kont oszczędnościowych.

Lokaty w Nest Banku

Dotychczasowi jak i nowi klienci banku mogą założyć Nest Lokatę na nowe środki. Jej oprocentowanie jest uzależnione od czasu trwania i wynosi ono (stan na 09.2017 r.):

  • 2,25% dla lokaty na  3 miesiące,
  • 2,35% dla lokaty na 6 miesięcy,
  • 2,45% dla lokaty na 12 miesięcy,
  • 2,5% dla lokaty na 18 miesięcy,
  • 2,6% dla lokaty na 24 miesiące

Wpłacić można w każdym wariancie lokaty od 1000 zł do 2 000 000 zł.

Oprocentowanie 4% na lokacie dla nowych klientów

Dla wszystkich którzy nie korzystali wcześniej z jakiegokolwiek produktu Nest Banku (lub wcześniej Banku Smart i BIZ Banku), skierowano Nest Lokatę Witaj – która stanowi reaktywację wygasłej przed paroma miesiącami Smart Lokaty na powitanie. Okres jej trwania wynosi maksymalnie 3 miesiące, a górny limit wpłaty 10 000 zł. Oprocentowanie jest całkiem niezłe jak na obecne realia rynkowe, gdyż wynosi dokładnie 4%. Lokatę można założyć, w ciągu 30 dni od daty otwarcia konta.

Pełne parametry Lokaty Witaj 4%

Oferta kont oszczędnościowych

Do 4 stycznia 2017 nowi klienci mogą również skorzystać z promocyjnej oferty konta oszczędnościowego Nest Oszczędności. Jest ono oprocentowane na 2,25% aż do 50 000 zł. W przypadku zaś przekroczenia tej kwoty, wartość procentowa spadnie do 2%. Taką samą nazwę nosić będzie stare konto oszczędnościowe, założone w ramach oferty Smart Banku.

Rachunek oszczędnościowy dla rodziny – Nest Rodzinne Oszczędności

Właściciele banku robią wszystko, aby Nest Bank był kojarzony jako instytucja troszcząca się o rodzinę. Nest Rodzinne Oszczędności podlega zupełnie innowacyjnym zasadom na polskim rynku bankowym. Klient sam deklaruje konkretną kwotę, jaką będzie wpłacał każdego miesiąca (50, 200, 300 lub 600 zł) w zależności od tego, jak długo zdecyduje się uczestniczyć w promocji (5, 10 lub 15 lat).

Oprócz odsetek z normalnego oprocentowania, po każdym roku oszczędzania bank przekaże premię w wysokości nie mniejszej niż 2% aż do maksimum 30% do sumy wpłat!

Aby nie stracić premii należy pamiętać o tym, że tylko raz w ciągu roku można zapomnieć o wpłacie.

Wysokość premii będzie uzależniona nie tylko od sumarycznego okresu oszczędzania przy spełnianiu wszystkich warunków, lecz także liczby posiadanych dzieci! Sporym ograniczeniem jest jednak to, że wpłacane na rachunek oszczędnościowy pieniądze nie mogą być w międzyczasie wypłacane.

Czy to się zatem opłaca?

Jak najbardziej tak. W największym stopniu wówczas, jeżeli zdecydujemy się zakończyć oszczędzanie po 12 miesiącach lub kiedy jesteśmy posiadaczami dużej rodziny (3 lub 4 dzieci). I tak np.,  po pierwszym roku oszczędzania zyskujemy:

  • minimum: oprocentowanie 1,2% + premia 2% (w przypadku braku dzieci);
  • maksimum: oprocentowanie 1,2% + premia 6% (w przypadku 4 i więcej dzieci).

Pełna analiza warunków i korzyści tej promocji została przedstawiona przez mnie w tym artykule:

Najlepsze konto oszczędnościowe? Oprocentowanie + premia od 2% do 30% rocznie

Premia 200 zł za przelew 500+ na konto

Dla rodzin z dziećmi Nest Bank przygotował nie tylko konto oszczędnościowe Nest Rodzinne Oszczędności, ale także korzystną promocję „Nest Kieszonkowe” dla beneficjentów programu „Rodzina 500 plus”. 

W promocji tej możemy zyskać dodatkowo 200 zł premii (4 premie po 50 zł wypłacane co kwartał), jeżeli na nasze konto będzie wpływać zasiłek 500+.

Uzyskanie premii wiąże się ponadto wyrażeniem zgód marketingowych, założeniem rachunku oszczędnościowego dla rodziny Nest Rodzinne Oszczędności lub Nest Konto Samodzielne (dla nastolatków) oraz zapewnieniem wpływu wynagrodzenia w wysokości min. 2500 zł.

Zobacz stronę promocji „Nest Kieszonkowe”

Opinia ANKI na koniec

Najważniejsze zalety jakie ma konto w Nest Banku

konto smart czy warto

Niewątpliwą zaletą są bardzo niskie opłaty, które – jeśli nie będziemy korzystać z oddziałów  – wyniosą 0 złotych.

Bank przekonuje, że konto jest zupełnie za darmo i w sensie tych najważniejszych opłat, przy operacjach wykonywanych przez internet,  tak rzeczywiście jest. Nie trzeba regularnie zasilać konta, czy dokonywać określonej ilości transakcji za pomocą karty płatniczej.

Nie zapłacimy nic za prowadzenie konta, przelewy internetowe, czy wypłatę z dowolnego bankomatu w Polsce.

Prawdziwym ewenementem wśród ofert bankowych, jest bezwarunkowo darmowa karta.

Konto oszczędnościowe „Nest Oszczędności” posiada zaś aż 2,25% oprocentowanie, co czyni z niego jedno z najlepszych kont oszczędnościowych na rynku.

Bardzo interesującym produktem banku jest konto oszczędnościowe Nest Banku Rodzinne Oszczędności, którego oprocentowanie będzie tym wyższe, im więcej dzieci w rodzinie. To pionierskie rozwiązanie, które może zachęcić do oszczędzania na przyszłość pociech przez wpłacanie nawet niewielkich sum.

Niektórzy wskazują, że konieczność obsługi konta przez internet może być kłopotliwa. Oczywiście, wszystko zależy od umiejętności klienta, jednak system bankowości internetowej Nest Banku jest bardzo prosty (w opiniach klientów pojawia się nawet sformułowanie „prostacki” :)) i łatwy w obsłudze.

Podobne – a może i lepsze zalety – posiada aplikacja mobilna, która dodatkowo wyposażona została w system zabezpieczeń uniemożliwiających innym osobom dostanie się na nasze konto nawet wówczas, gdy podejrzą oni kod PIN. Aplikacja wiąże się bowiem podczas aktywacji z konkretnym urządzeniem i bez niego niewiele można zdziałać.

Wady konta Nest Bank

Konto posiada jednak również wady. Konto będzie na pewno średnio opłacalne dla osób wykonujących większość przelewów w oddziale. Samych oddziałów banku, też na razie nie jest za dużo, a kontakt z infolinią banku jest często problematyczny (tak wynika z licznych opinii w internecie).  Co zauważyłam, też pojawiają się liczne problemy z logowaniem – przerwy techniczne w dostępie do bankowości internetowej i mobilnej. „Nowy” bank i zapewne co chwilę trzeba coś poprawić lub uaktualnić, dlatego często nie można się zalogować, szczególnie w weekendy w godzinach późnonocnych. Niektóre funkcje (na przykład szybka i bezpłatna zmiana pinu) są niedostępne przez aplikacje i internet.

Wg mnie jednak, zalety znacznie przeważają nad wadami, konto jest w użytkowaniu internetowym praktycznie darmowe, dodatkowo oferuje naprawdę korzystne oprocentowanie na kontach oszczędnościowych i lokatach.

Takiej oferty na polskim runku bankowym zdecydowanie brakowało.

Pytanie tylko, czy z czasem Nest Bank, jak już „obrośnie” w klientów, nie będzie wprowadzał „po cichu” opłat, tak jak inne banki. Oby nie, bo wtedy sam sobie „strzeli w kolano”. Zobaczymy.

Załóż Konto na stronie Nest Banku

Opinie klientów o Nest Banku

Bardzo dużo opinii klientów o Nest Banku można znaleźć na portalu bankowe-konta.info .

Tradycyjnie proszę wszystkich, którzy mieli styczność z Nest Bankiem (wcześniej Bankiem SMART) o zamieszczanie poniżej wszystkich swoich uwag, ocen i komentarzy. Wszelkie opinie o koncie Nest Banku jak najbardziej mile widziane.

Ocena internautów
Dziękujemy za Twoją ocenę.

66 komentarzy

  • Proszę o opinie czy konto Nest Bank to aktualnie jedyne bezwarunkowo darmowe konto osobiste? Czy reklamy nie kłamią? Naprawdę nie ma żadnych opłat np. za użytkowanie karty?

    • Dokładnie tak – w koncie Nest nie żadnych ukrytych opłat tak jak w Smart Banku wcześniej– wszytko jest za darmo i reklamy nestbanku faktycznie nie kłamią. Najbardziej podoba mi się ich slogan reklamowy – inni opłacają celebrytów a my dajemy konto za 0 złotych – i to 100% prawdy. ALE są tez inne konta za 0 złotych jak mbank czy Millenium – także oferty są ciekawe jeśli spełni się odpowiednie warunki. Mam nadzieje tylko, że w nest banku zawsze będa obowiązywały już te darmowe opcje a nie tylko na początku bo sam tutaj konto otworzyłem i nie chciałbym go za 4 miesiące zmieniać na inny bank

      • Do czasu aż nie ukradną tobie karty bankomatowej! W tym przypadku konto staje się już płatne 15pln/m-c. Ponieważ wydanie karty traktują jako wydanie drugiej karty i jakoby masz w użytkowaniu dwie karty i dlatego druga jest już płatna 15pln za wydanie i 15pln na m-c.

        • Nieprawda. Wydane duplikatu pierwszej Karty (w ramach Umowy Ramowej) za darmo. Opłaty dotyczą kolejnych kart.

          • Rozczarowany klient banku

            Niestety Adam ma racje. I to nie 15 zł a 25 zł. Dodatkowo za utrzymanie teraz płacisz 25zł rocznie a nie jak w przypadku tej pierwszej 0 zł !!! Dziś dzwoniłem do 3 placówek i odpowiedź ta sama. Juz jestem w plecy 25 zł za wydanie…

        • Nie wprowadzajcie ludzii w bład zgodnie z tabelą opłat i prowizji – PIERWSZA KARTA DO KONTA W NEST BANKU jest ZAWSZE DARMOWA.

          Nie wprowadzajcie zamętu tworząc jakies hipotetyczne sytuację, że jak mi ukradną pierwszą kartę to za druga będę musiał już płacić.

          Ano wtedy tak jeśli np. będziesz chciał sobie wyrobić 10 karta do konta to za 9 zapłącisz za 1 (pierwszą) nie.

          99.9 klientom wystarcza jedna karta do konta

    • Aplikacja mobilna działa bez zarzutu
      Brak ukrytych opłat.Konto oszczędnościowe ok.
      Konto nie tylko dla młodych, mam55 lat i nie ma
      problemu z posługiwanie się kontem.
      Wadą jest małą liczba oddziałów

      • Największym plusem Nest Banku w moim przypadku jest to, że konto można aktywować nawet zza granicy. To znacznie ułatwia rozpoczęcie współpracy.

        Dodatkowo konto jest NAPRAWDĘ DARMOWE, więc nie ma strachu przed spełnianiem jakichś limitów gotówkowych czy dodatkowymi, niespodziewanymi opłatami.

        Osobna pochwała za fajnie oprocentowane konto oszczędnościowe.

        Drobny minus za pozostawanie za konkurencją – warto wprowadzić kilka usprawnień i dodatkowych opcji, a wtedy będzie to naprawdę fajne miejsce.

    • Reklama kłamie. Ja złozyłam wniosek 10 grudnia 2016, dzisiaj jest 23 grudnia, moje dokumenty przetrzymuje kurier z InPost, wiele razy monitowałam do NestBanku , dzwoniłam na infolinię, ale bezskutecznie. Bankowcy z NestBanku bardzo zżle mnie potraktowali, zwłaszcza ta infolinia. Bank powinien zareagowac co sie zieje z dokumentami natychmiast, kiedy zawiadomiłam, ze nie ma kuriera i ślad po dokumentach zaginął. Obawiam sie , ze na moje dokumenty ktoś narobi długu. Nie mam żadnego innego rachunku w tym banku, nie mam zadnego konta. Na starcie takie problemy. Ostrzegam.

    • Uwaga na kurierów z InPosta! Przesyłki potrafią trzymać tygodniami bez jakiegokolwiek wyjaśnienia! To na wypadek gdyby ktoś chciał zamówić umowę pocztą. Przestrzegam

  • Smart konto w Smart Banku (wcześniejsza nazwa Nest Banku) zarekomendowała mi znajoma, bo w jej opinii było to najlepsze konto na rynku.

    Nie wiem, czy rzeczywiście najlepsze, ale z całą pewnością, jedno z najciekawszych.

    Nie ma żadnych opłat. Patrzę na Nest Bank i chyba w tym względzie się tutaj nic nie zmieniło

    Bezpłatne otwarcie i prowadzenie, brak opłat za korzystanie ze wszystkich bankomatów, możliwość kontroli wydatków…

    Jestem zadowolona póki co.

    Oby tylko z czasem nie dodali jakiś opłat.

  • Nowa szata graficzna wersji mobilnej totalna beznadzieja kolor dosłownie

  • Można się czepiać do szaty graficznej i innych tego typu mankamentów. Jeśli chodzi jednak o ukryte opłaty, które często są w innych bankach – tu naprawdę tego nie ma. Jesli ktoś jest mobilny internetowo to bez najmniejszego problemu da radę. Ja przeniosłam konto. Wkurzyłam się, jak ostatnio w jednym z banków (gdzie konto mam za 0 zł podobno) „ciachnęli” mi po 40 zł za każdą z kart do konta i opłatę za niespełnienie warunków płatności kartą – 5 zł. W skali roku to naprawdę spore kwoty…

  • Uwaga na lokaty w NESTBANKU, zmieniają sobie oprocentowanie lokat w trakcie ich trwania nie informując klienta!!! Miałem założona lokate na nowe srodki, na stały procent 2,4% na 3 miesiace, po miesiacu zauwazylem ze zmniejszyli mi oprocentowanie o polowe czyli do 1,2% nie informujac mnie o niczym, w dodatku w miedzy czasie zmienili sobie regulamin lokat, tak ze maja prawo zmieniac oprocentowanie nawet na drugi dzien po zalozeniu lokaty! Oczywiście złożyłem reklamacje, jednak Pan na infolini powiedzial ze maja 30dni na rozpatrzenie tej reklamacji, zabrałem wszystkie pieniadze z tego banku. Oszukują klienta!!!

  • Ten bank jest kierowany przez grupkę amatorów. Wcześniej też były z nimi zgrzyty kiedy działali pod szyldem FM Banku, a potem jako SmartBank. Nie potrafili np. dostarczyć na czas potwierdzeń założenia lokat, a jak już przyszły, to w nieodpowiedniej formie, tj. bez wszystkich szczegółowych danych.

    Teraz chciałem założyć u nich konto ROR ale nie zdołali sobie poradzić z weryfikacją danych klienta za pomocą przelewu. Dane przelewu były oczywiście wystarczająco dokładne, a oni ubzdurali sobie że coś im nie gra i odsyłali mnie do macierzystego banku w celu korekty danych, ewentualnie mogłem założyć konto za pośrednictwem kuriera. Dziękuję, nie skorzystam. Nie mam zaufania do takiego banku. Mają burdel u siebie, a wszelką odpowiedzialność za problemy zrzucają bezpodstawnie na innych.

    Stanowczo odradzam.

    P.S.
    Nie dziwię się, że KNF 2 lata temu miała duże zastrzeżenia pod adresem FM Banku. O mało co nie doszło do jego zniknięcia.

    • W sierpniu 2014 zalozylam dwuletnie lokaty w BIZ Banku, a bank dodal do tego konto z dostepem internetowym. Bank nie zarejestrował mojego numeru telefonu i nie dal mi telekodu.
      Po dwu latach lokaty wypłacono na konto, ale w rezultacie zmian systemu logowania i faktu, ze moj nr telefonu nie byl zarejestrowany w moich danych straciłam internetowy dostęp do konta.
      W pazdzierniku BIZ Bank przyslal mi zawiadomienie o zmianie regulaminu oplat i uslug i poinformowal o mozliwosci wyrazenia sprzeciwu lub wypowiedzenia umowy ramowej w trybie natychmiastowym droga e-mailowa (co mnie przerazilo). Wyslalam ta droga dyspozycje przelewu moich srodkow na moje konto w innym banku lacznie z wypowiedzeniem umowy. Bank zignorowal dyspozycje przelewu (wbrew art 50 prawa bankowego), konto zlikwidowal, a srodki z tego konta przeniosl na wlasne konto techniczne. Dal mi formalnie prawo i instrukcje do pisemnej dyspozycji przelewu, ale ta dyspozycje odlozyl na kilka dni bez zadnego uzasadnienia. Po kilku dniach juz jako Nest bank zazadal potwierdzenia telefonicznego choc nie mam dostepu do infolinii bo nie mam telekodu i nie jestem klientka Nest banku. Teraz Nest Bank twierdzi, ze nie moze mi zwrocic moich pieniedzy bo nie ma ze mna kontaktu telefonicznego. mieszkam zagranica i jestem ciezko chora i oni to świadomie wykorzystują!

    • Dwa-trzy lata temu BIZ Bank wysylal e-maile potwierdzenia otwarcia lokat generowane automatycznie, niby w pdf, ale acroread i inne aplikacje do czytania pdfow nie mogly ich otworzyc. Moj maz sie wsciekl i wtedy przyslali nam potwierdzenia poczta.

  • Konto bez udziwnień i proste w obsłudze.
    Nie jest przeładowane i pstrokate jak w mBanku co uważam za dużą zaletę. (Kiedyś mBank też miał prostą stronę ale jest pstrokaty teraz jak choinka)
    Konto za darmo o ile nie korzystamy z dodatkowych funkcji.
    Na chwilę obecną chyba najlepsze z kont dla klienta, ale czy się to utrzyma? – czas pokaże.

    Na teraz – Polecam

  • Po zmianie nazwy marki jeszcze bardziej opłaca się więc być klientem Nest Banku. Wszystkie najważniejsze operacje na koncie osobistym nadal są bezpłatne, a dodatkowo wreszcie można korzystać z tradycyjnych oddziałów i wpłatomatów. Poza tym oferta rachunku Nest rodzinne oszczędności jest na tyle korzystna, że wręcz grzechem byłoby z niej nie skorzystać.

  • Jak dla mnie konto OK
    Jestem osobą, która bardzo często zmienia konta ponieważ wg mnie konto internetowe powinno być całkiem darmowe – i takie jak na razie jest konto w Nest. Co prawda nie jestem pewna co do możliwości wpłaty pieniędzy we wpłatomatach innych banków (nigdzie nie znalazłam żadnej informacji na ten temat, nawet w tabeli opłat), ale pozostałe opcje mają bardzo zachęcające.
    Zgadzam się z opinią że mają okropną szatę graficzną i niezbyt funkcjonalną stronę – ale nie można mieć wszystkiego.
    W przeciwieństwie do Millenium nie próbowali mnie jeszcze oszukać.
    Polecam

  • Mi zablokowali 20 tysięcy na 9 dnia tak przez 9 DNI ten nest bank nie chciał oddać moich dwudziestu tysięcy złoty !!!

    Ale od początku, zauważyłem iż przelew trafił do odrzuconych a pieniądze zostały pobrane z konta,,,, kontaktuje się z infolinią miła Pani informuje mnie, że mają problem a pieniądze odblokują (czyt. zwrócą mi w ciągu kilku godzin ta…) Tu zaczyna się walka z bankiem, wielokrotne telefony na infolinie prośby, groźby zapewnienia z ich strony zaraz jutro może popojutrze.

    Dzięki temu bankowi ja i mój kontrahent osiwieliśmy a zanim zwrócili mi pieniądze minęło 9 dni, oczywiście domagam się od banku odszkodowania,

    Dodatkowe minusy :

    • wpłatomaty UWAGA UWAGA żeby wpłacić trzeba się zarejestrować w systemie, rejestracja jest PŁATNA, jak idiota stałem pod wpłatomatem za pierwszym razem, mam pieniądze no cóż nie wpłacę ich…
    • Wielokrotne blokowanie mniejszych lub większych sum na koncie, szarpanie się z bankiem o ich zwrot. (zasłaniają się błędami systemu)
    • Karta słabej jakości kod bezpieczeństwa starł się po kilku tygodniach
    • Częste odmowy przy płatnościach kartą stacjonarnie (spróbujcie we Wrocławiu zapłacić zbliżeniowo w komunikacji miejskiej) jak i przez internet pomimo iż środki są na koncie, cztery razy składałem reklamację na żadną nie odpowiedzieli…. Jedyna informacja z infolinii pracujemy nad tym.
    • płatności natychmiastowe …jakie płatności one praktycznie nie działają, inne banki też w ograniczonych godzinach obsługują nest bank.
    • Znajdźcie ten bank w platformach płatniczych, szansa by zapłacić w sklepie, lub za kuriera graniczy z cudem.

    Plusy:

    • Bardzo korzystny kurs przewalutowań
    • Konto „prawie darmowe”

    Mam nadzieję, iż pomogłem komuś podjąć decyzję czy pchać się do tego banku jak sami twierdzą dyskontu…

  • Witam. Zacznę od strony technicznej. Jestem konkretnym człowiekiem, więc porozmawiajmy konkretnie. Złożyłem wniosek otwarcia ROR, potwierdzając go przelewem z poprzedniego banku. Przelew został zaakceptowany, karty i kody zaczęły spływać z poczty. Elegancko? Nie. Bo nie dostałem swojej kopii umowy zawarcia rachunku w tym banku. Zacząłem wykonywać telefony: długie oczekiwanie, raz krótkie na miłego konsultanta. Korzystają z taniego VOIP, więc z punktu widzenia technicznego nie mogliśmy prowadzić rozmowy swobodnie. Kazali dzwonić jeszcze raz, obarczając mnie winą za problem komunikacji głosowej. Dzwoniłem. Powiadam, że nie dostałem umowy, którą potwierdziłem przelewem, że kontakt się urwał, że nie dostaję sms potwierdzających z banku. „Wszystkie listy ma pan w skrzynce email” – taka była odpowiedź mądrych konsultantów banku Nest. A skrzynka pusta… Przy próbie autoryzacji odrzucają moje tłumaczenie, że pytania sprawdzające mnie nie powinny dotyczyć, bo nie mam swojej kopii umowy (na której jest nr rachunku, ilość zamówionych kart, lokaty itd). Oni na to, że NIC NIE MOGĄ. Otrzymałem jednak zapewnienie, że moja reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie… 30 DNI. Pomyślmy, ile razy zdążyłbym założyć nowe konto w nowym banku? Gdybym wiedział, że tak traktują klienta- wybrałbym wersję dostarczenia dokumentów przez kuriera. Albo założył konto w mniej ignoranckim banku. Dziś dostaję wiadomość: Wniosek xxxxxx został odrzucony: „Z przykrością informujemy o odrzuceniu złożonego przez Ciebie wniosku z uwagi na Złożono już wniosek przez tego samego Wnioskodawcę”. To jest jakaś kpina.Karty do konta z tego wniosku zostały już dostarczone na mój adres domowy, składałem odpowiednie reklamacje. Nikt mnie nie pytał o nic, co źle wypełniłem. Wiadomość z automatu, która nic konkretnego nie mówi. Widać, że darmowość tego banku ma swoją cenę…

  • Mam konto w tym banku od niespełna miesiąca czasu. Byłem zadowolony dopóki nie dostałem obciążenia „prowizja NEST BANK” -1000 ZŁ!!!” Konsultantka nie była mi w stanie udzielić informacji z jakiej racji ta opłata i obiecała kontakt jak tylko ustali przyczynę. (od otwarcia rachunku dostałem kilka przelewów i 3 razy wypłaciłem środki z bankomatu)

  • mam konto w banku nest i od piatku mam na saldzie informacje o pobranej prowizji w kwocie 400 pln i zablokowana gotowke na ta kwote, podobno problem techniczny nad ktorym pracuja, nie polecam

  • Jestem bardzo zadowolony z karty w walucie (EURO) i posługując się nią za granicą nie napotkałem na żadne trudności zarówno z wypłatą z bankomatów (bez prowizji) jak i z płatnościami. Brawo!

    Pamiętajcie jednak że mówimy o „dyskoncie” a nie o „firmowym sklepie dla VIP” z super obsługą. Korzystając z dyskonta godzimy się na pewnego rodzaju siermiężność ! I tak jest tutaj.
    Porównując z „Aliorem”, „Nest” bardzo traci na wygodzie obsługi i szybkości realizacji zleceń. Jednak zyskuje na kosztach.
    Jestem zbyt świeżym użytkownikiem konta (miesiąc) by je dobrze ocenić. Do tej pory bank raczej daje ciała ( nie licząc karty) – oczywiście bezpłatnie))).
    Info linia to tylko gadająca informacja, nie załatwicie tam nic! Działają jak pośrednik i mogą najwyżej wysłać informację lub reklamację dalej do banku. Przez telefon nie ma możliwości kontaktu z samym bankiem. Jeżeli zależy wam na czasie, to raczej nie jest bank dla was. Na rozpatrzenie reklamacji mają 30 dni. Na zwrot zablokowanych środków (twoich pieniędzy!!!) mają 4 dni! Uważaj na przelewy, zwłaszcza te ważne, ponieważ mogą zostać odrzucone z niewiadomych powodów a ty dowiesz się o tym tylko wtedy gdy sam sprawdzisz ale będziesz wiedział tylko tyle, że przelew nie poszedł ( żadnej informacji dlaczego!) . Później przygotuj się na oczekiwanie na odblokowanie twoich środków ( cały czas widnieją na koncie ale nie są dostępne ) po 4 dniach ROBOCZYCH! Czyli tydzień masz z głowy.
    Jeżeli przelew był ważny i pilny może cię to drogo kosztować. Ale konto jest bez opłat! )))
    Czy polecam? Karty TAK. Przelewy NIE! Do przelewów załóżcie sobie konto w innym banku – nawet płatne ale pewne! No cóż, dyskont to dyskont i tyle.

  • W dniu 2 grudnia br. chciałem dokonać przelewu z konta w Nest Banku na konto w innym banku i co? Logowałem się na swoje konto, wprowadzałem wszystkie dane i po wpisaniu numeru otrzymanego sms z Nest Banku pojawiał się napis – usługa chwilowo nie czynna, spróbuj za kilkanaście minut. To wszystko trwało do 5 grudnia, kiedy to zmuszony byłem pojechać do oddziału banku, gdzie pracownica dopiero dokonała przelewu. Skandal

  • U mnie zabrana prowizja 520 zł 30.11
    Do dzisiaj pieniądze nie wróciły na konto a informację jaką otrzymałam na infolini? U nich wszystko jest w porządku i mogę złożyć reklamację… Kpina!

  • Widzę tutaj różne opinie o Nest banku…Moja opinia jest bardzo pozytywna.
    Swoja przygodę ze Smart bankiem zaczęłam jakiś rok temu. Założyłam w nim konto wogle nie ruszając się z domu. (Jak dla mnie to super wygodna opcja) Później zaczęłam normalnie korzystać z konta w NEST i czekałam na jakieś pojawiające się haczyki. Jak do tej pory ie doczekałam się żadnego. Jestem bardzo mile tym zaskoczona. To konto jest naprawdę darmowe.
    Nie płace ani za prowadzenie konta, ani za kartę płatniczą ani za wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów. Konto w Nest Banku to był mój strzał w dziesiątkę i szczerze go wszystkim polecam

  • Przestrzegam wszystkich przez tymi ignorantami. Chciałam założyć tam konto, otrzymałam info, że wysyłają do mnie umowę kurierem. Mijał tydzień, dwa tygodnie, trzy, miesiąc… W tym czasie wielokrotnie pisałam maile co się dzieje z umową gdzie utknęła, na żaden mi nie odpisali. Wielokrotnie dzwoniłam na infolinię, konsultanci informowali że umowa została wysłana, nie podawali jednak daty wysłania (niby nie mają dostępu) ani numeru listu przewozowego do firmy kurierskiej (niby firma nadaje numer) a to nieprawda! Złożyłam skargę, złożyłam reklamację, ani na jedno ani na drugie także nie otrzymałam odpowiedzi! czy tak zachowuje się instytucja do której ludzie powinni mieć zaufanie? czy tak zachowuje się instytucja której mam powierzyć swoje pieniądze? żenada…

  • Mnie w koncie w Nest Banku podoba się to, że wyszli do klienta i dali to co od dawna już powinno być w pełni darmowe.
    Nie a jakiegoś kręcenia tak jak w innych bankach, że niby to jest darmowe ale pod warunkiem, że… tutaj w NestBanku wszystko jest za 0 złotych.
    BARDZO WYGODNE jest wypłacanie z bankomatów kiedy nie trzeba szukać bankomatu swojego banku – to naprawdę polecam

    JEDYNY MINUS w nest koncie to, że jest trochę okrojone w środku względem innych banków (wcześniej miałem mbank) ale jesli ktoś nie korzysta z tych dodatkowych opcji to NEST jest strzałem w 10 🙂

  • 3 lub 4 przelewy do mnie poszły żadnego nie otrzymałem ktoty od 1000zł do 10.000zł
    Złodzieje oddajcie pieniądze !
    Sprawa powinna już dawno trafić do prokuratury i KNF nmi się zająć powinien, a na początek powinno tam wparować CBŚ, bo smierdzi mi NEST BANK drugim AMBDER GOLD

  • Witam, byłem ze Smart Bankiem od początku i problemów większych nie było. Wyobraźcie sobie że znika Wam kasa z konta a Nest Bank na to oj tam… ot taki błąd proszę napisać reklamację i poczekać 30 dni ! żenada ! dopiero po kilku interwencjach kasa po kilku dniach wraca PO KILKU DNIACH ! a jakby nie dostrzec kradzieży kasy z konta to co hymmm Bank zarabia, jesteście pewni że to Wam się nie zdarzy ? wydarzyło mnie się to 2 grudnia i dotąd czekam na odpowiedź na złożona reklamacje ! żenada ! A nie był to odosobniony przypadek bo z kąt moich znajomych w Nest Banku i mojej żony podobny proceder, a infolinia Banku tak wiemy i nad tym pracujemy i stały tekst ZŁÓŻ REKLAMACJE tylko że odpowiedzi na reklamacje brak ! A wyobraźcie sobie że macie konto w dolarach USD i na nim środki i chcesz te środki komuś wysłać ale nie za granice tylko na inne konto też prowadzone w USD też w Nest Banku zdawało by się nic prostszego bo z złotówkami czy euro nie ma problemu ale dolary czy funty to inna sprawa, nie ma technicznej możliwości a sam Nest Bank nie wie jak błąd usunąć a konsultanci informują że trzeba udać się do oddziału banku i tam wykonać tą dyspozycję ! żenada w 21 wieku zapie… do banku wysłać przelew 🙂 więc co jak jesteś np w Holandii to samolot i fru do kraju wysłać przelew :-/ oczywiście zostaje złożyć reklamacje i hu… ! żenada ! ROZWIŃ SKRZYDŁA… tak ? i co że konta za darmo oszczędźcie sobie tych fikołków które przeliśmy i trzymajcie się do tych partaczy z daleka do popłyniecie i to zacnie ! POZDRAWIAM NEST BANK…

  • Nest bank to jakaś porażka, czekam na odpowiedź co z moimi pieniędzy ponad tydzień i cisza !
    Miałam dostać przelew za sprzedany przedmiot ponad około 1200zł i nie ma, a kupujący mi wysłał potwierdzenie przelewu, bank z którego wysyłał też potwierdził że przelew poszedł. A u mnie w nest banku nie ma !!!!!!!!!

    • Potwierdzam. Upomniałam się o pieniądze u mojego klienta biznasowego i wyszłam na głupka. Klient wysłał mi pieniądze 4 dni wcześniej. Oczywiście miałam złożyć reklamcję. Po 3 dniach pieniadzie pojawiły się na rachunku. Odpowiedzi na reklamcję nie otrzymałam. Pani kierownik ma jedną śpiewkę, że oni bankowcy nie wszystko mogą. To była ostatnia wpadka tego Banku. Zabrałam wszytskie pieniądze z tego Banku i przeniosłam na inny rachunek. Takie ośmieszenie mnie przed klientem przelało czarę goryczy.

  • Przez cały okres kredytu tj 60 msc

  • Dziękuję bardzo za pomoc. 10 grudnia złozyłam wniosek o załozenie konta , miał w ciagu trzech dni przyjechac kurier z dokumentami. 19 grudnia dostałam email z kopia dokumentów, a kuriera do tej pory nie ma. Infolinia to powazny problem, a drugi problem taki, ze kurier włada moimi dokumentami. Ten bank to kryminalna sprawa. Całe szczęscie, ze jeszcze nie podpisałam niczego. Ale nie wiadomo co stało sie z tymi dokumentami na moje nazwisko, czy kto nie skorzystał. Trudno było uzyskać numer przesyłki, a jeszcze trudniej odzyskać te dokumenty od …InPost. Co państwo o tym myślicie, czy warto zakładać konto w Nest Bank ? Ja decyzję podjęłam, NIE. Postanowiłam powiadomić prokuraturę i KNF.

  • Teraz już mogę powiedzieć oficjalnie, że Nest Bank na chwilę obecną jest najlepszy i faktycznie darmowy w tych podstawowych usługach. Niestety ING wprowadziło 2,5 zł za wypłatę z bankomatów, które nie są ich lub z nimi nie współpracują, co dla mnie jest trochę skandalem, bo miesiąc temu zakładałem konto, a teraz będę musiał je zamykać. Po co to całe zamieszanie było, żeby teraz konto zamykać:/ Mam tylko cichą nadzieję, że Nest Bank tak nie postąpią, że po nowym roku się zacznie wszystko psuć w cholerę :/

  • Gdybym wiedział że założenie konta firmowego w Nest Banku będzie wymagało ode mnie tyle poświęconego czasu to nigdy bym się nie zdecydował.
    W dodatku jakimś dziwnym trafem mimo wpisywania aktualnego dowodu osobistego w systemie pojawił się już dawno przeterminowany stary dowód WTF ? Jakim cudem!?

    Infolinia nie potrafiła poradzić sobie z moim problemem , kazali zgłaszać reklamacje i czekać 30 dni ! A reklamują się że konto otwiera się w 15 minut …

    Nie polecam – w dodatku placówki partnerskie nim nie mogą zrobić w tej sprawie a oddziałów jak na lekarstwo .

  • Prowadzenie konta 50 zł !!! – reklamacja tel. nie podziałała będę musiał pisemnie , 1 rata pobrana w podwójnej wysokości , całe szczęście dopatrzyłem się dane do bik o terminowych ratach nie są na chwilę obecną przesyłane ( 3 msc. od wzięcia kredytu )ubezpieczenie od 20000 – 2300 zł!!!

  • Uwaga na ten bank, zmieniają oprocentowanie lokaty w trakcje jej trwania, tak że nim się zorientujesz to już jest za późno na zerwanie. I wszystko zgodnie z ich regulaminem. Czas rozpatrzenia reklamacji – miesiąc i negatywnie. Radze uciekać z tego banku!!!

  • Po zmianie ze Smart na Nest wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie przy płatności kartą przez internet- kody na sms. Od tego czasu zaczęła się gehenna. Bank nie współpracuje z Payu, a płatność kartą odrzuca po kilka razy z rzędu! Za chwilę będę czwarty raz próbować zapłacić za zwykły bilet. Nie mam na tym koncie dużych sum i bałabym się takie tu wpłacać.

  • Za wydanie drugiej karty do konta skasowali mnie na 25zł masakra księgowanie przelewów to masakra uciekam z tego pseudo banku.

  • Moja przygoda rozpoczęła się od zablokowania konta po 3 nieudanych próbach wpisania go w bankowości elektronicznej. Skoro jest to bank mobilny pomyślałam sobie nie ma problemu zadzwonie na infolinie i tu moje pierwsze zaskoczenie – w kolejce 8 osób czas czekania 30 minut. Oczywiście połączenie płatne, za nim jeszcze zdarzyłam coś powiedzieć Pani na infolnii stan mojego konta pomniejszył się o 9zł. Oczywiście nikogo to nie obchodzi. Ale to dopiero początek przygody. Na infolini dowiedziałam się, że muszę wybrać inny numerek i tam rozwiążą moje proglemy – znów 30 minut czekania i kolejne koszty. Ale stwierdziłam, że nie mam innego wyjścia więc zadzwoniłam tym razem wybierając inny numerek wewrzętrzny. Tam Pan powiedział mi, że jedneka wcześniej dobrze dzwoniłam i on tutaj nie może rozwiązać moich problemów. Więc znowu dzwonię pod poprzedni numer. Teraz już odebrała inna Pani i dowiedziałam się, że jednak się da tylko muszą wygenerować mi PIN. Został wygenerowany i wysłany. Oczywiście, żeby go wysłali musiałam jeszcze zadzwonić raz, bo Pani zapomniała oznaczyć coś w systemie i sms nie dochodził przez 2 godziny. Po otrzymaniu PINu zadzownić musiałam oczywiście jeszcze raz pod inny numer tym razem mając PIN, myslałam że wszystko będzie w porządku jak się okazało jednak nie. Panu nie podobał się mój głos i stwierdziłą, że osoba przy telefonie to nie ja i że on mi nie odblokuje konta. Postanowiłam zadzownić jeszcze raz może trafi na inną osobę i udało się jednak moje szczęście nie trwało wiecznie. Okazało się, że moja karta nie wypłaca pieniedzy. Dzownię znowu i dostaję informację, że Pan mi zaraz to odblokuje, 30 minut minęło i dostaję informację, że karta powinna działać. Na pytanie czemu przestała Pan nie mógł mi odpowiedzieć, mówi że nie wie, nie ma oznaczonego nic w systemie. To chyba dość częste, że u nich na infolinii wiele osób nic nikt nie wie. Ale to nie koniec zmartwień. okazało się, że karta dalej zablokowana. Dzownię wieć po raz kolejny. Tym razem jakaś bardziej rozgartnięta osoba udzialiła mi informacji dlaczego karta jest zablokowana. Okazało się że karta została zablokowana bo Pan któy stwierdził na infolinii że ja to nie ja oznaczył opcje w systemie, że ktoś próbuje wyudzić dane do konta – absurd. No i muszę jechać do najbliższego odziału 100km żeby stawić się u nich i odblokować konto.

    Podsumowując:
    20 telefonów po 30 minut = 180zł zmarnowane
    Konto jak było zablokowane dalej jest zablokowane.
    Muszę jechać 100km i zmarnować cały dzień, bo Pan na infolinii sądzi, że ja to nie ja i koniec kropka, że odpowiedziałam poprawnie na wszystkie pytania i znałam PIN to już nie ważne.

    NIE POLECAM – TRZYMAJCIE SIĘ Z DALEKA OD TEGO PSEUDO BANKU

  • Nest bank to bardzo drogi bank, ma wiele ukrytych opłat, które trudno znaleźć nawet w internecie, a jak trafisz na doradcę, który dba tylko o swoje interesy to Cię o nich nie poinformuje.
    Pobierają opłaty za wydawanie np. harmonogramu do kredytu, prowadzenie konta do obsługi kredytu to bagatela 150 zł. miesięcznie.
    I wiele, wiele innych zastrzeżeń…:( Ogólnie nie polecam!!

  • Jestem względnie zadowolony z możliwości technicznych banku (zwłaszcza z wprowadzenia Android Pay). Serwis transakcyjny przez przeglądarkę nie przypadł mi do gustu przez konieczność podawania długiego numeru (lepszy były własnoręcznie wybrany login).
    Oferta można powiedzieć bezkonkurencyjna. Wszystkie podstawowe rzeczy za darmo + najlepiej oprocentowane konto oszczędnościowe.
    Najgorszym elementem jest poziom obsługi via email (z obsługą w oddziale banku lub telefonicznie nie miałem do czynienia). Na odpowiedź czeka się kilka dni (ostatnio czekałem ich 9) i dostaje się lakoniczne odpowiedzi typu „kopiuj wklej” nieraz nie dotyczące poruszanego tematu.

    Generalnie polecam i nie życzę kontaktu z obsługą banku.

  • Nest ma nawet spoko ofertę, jeśli chodzi o darmowe konto. Rzeczywiście nie płaci się za prowadzenie konta i za kartę, ale niestety nie mają aplikacji na Windows Phone, co przyczyniło się w głównej mierze do tego, że zrezygnowałem z tego banku. Aplikacja banku na smartphonie to jednak teraz standard. No i brak dodatkowych korzyści np. zniżek do kina czy coś takiego. Dużo banków teraz ma takie opcje, np. Orange Finanse… Jak dla mnie to słabo…

  • Interesował się ktoś z Was jak wygląda oferta franczyzy w tym banku? Jakie oferują warunki? Może warto otworzyć ich placówkę.

  • Mam konto w tym banku od czasów Smartbanku. W prowadzeniu konta nie ma żadnych ukrytych kosztów. Od 3 lat wszystko za darmo. Ciekawi mnie ich pożyczka na „0% oprocentowania na 60 m-cy z przystępną prowizją”. Czy ktoś już korzysta z nieJ?? Jakie koszty faktyczne?

  • Chciałem sprzedać pewną rzecz poprzez portal aukcyjny. Znalazł się kupiec. Podałem dane do konta. I okazało się że kupujący nie może dokonać przelewu bo wyskakuje błąd. Sprawdziłem numer i wszystko się zgadza. Pomyślałem przypadek. Kupujący zrezygnował. Trafił się drugi i znów to samo. To już 4 przypadek, że ktoś nie może dokonać przelewu na moje konto. Co jest przyczyną?

  • Jestem byłą klientką mBanku, przeniosłam swoje oszczędności do NestBanku. Jeśli nie potrzebujesz kontaktu z pracownikami placówki (umiesz obsługiwać konto samodzielnie przez internet) to śmiało możesz złożyć wniosek o otwarcie konta. Konto jest rzeczywiście darmowe. Od NestBanku wymagam jedynie niskiej awaryjności i możliwości wpłacania środków we wpłatomacie – co jest oczywiście możliwe.

    Pozdrawiam.

  • Potrzebne mi było dodatkowe konto, bezpłatne, bez konieczności utrzymania stałego wpływu, jako równoległe do konta w innym banku gdzie otrzymuję wypłatę, zdecydowałem się na Nestbank, był to bardzo duży błąd.
    Samo podpisanie umowy o prowadzenie rachunku odbyło się za pośrednictwem kuriera i przebiegło sprawnie, kłopoty zaczęły się już po podpisaniu umowy.

    1. Karta szła maksymalnie możliwy okres czasu, PIN wysłano osobnym listem jednakże znajdował się w skrzynce na listy razem z kartą (założenie jest taki iż przyjdą osobno).
    2. Po zalogowaniu się do systemu bankowości internetowej w celu aktywacji karty okazało się iż karta już jest aktywna!!! Na konto miałem już przelane środki, w skrzynce na listy leżała więc karta z pełnym dostępem do moich pieniędzy oraz PINEM.
    Zadzwoniłem natychmiast na infolinie banku. Rozmowa bardzo ciężka, był to kolejny kontakt z bankiem i po raz kolejny pracownik nic nie wiedział, ciągle mówił że oni wysyłają kartę nieaktywną a za pocztę nie odpowiadają!? Następnie zaczął sugerować, że być może ja aktywowałem kartę i o tym zapomniałem. W ostatecznym rozrachunku zablokował kartę i poinformował że dodatkowo zablokował dostęp internetowy i mam jechać do jednego z nielicznych oddziałów w celu odblokowania- konieczne jest zwolnić się z pracy bo czynne tylko do 17.
    3. Przedwczoraj otrzymałem nową kartę, po aktywowaniu jej zostałem obciążony opłatą 25zł jako wydanie duplikatu karty, pomimo iż poprzednio została zablokowana z winy banku. Po 40minutach na infolinii postanowiono przyjąć reklamację, dowiedziałem się, że nie ma pewności czy środki zostaną zwrócone, bank może to rozpatrzyć i ma na to 30 dni.

    Reasumując bank popełnił błąd, naraził mnie na stratę moich środków a następnie obciążył dodatkową opłatą…
    Same kłopoty a tak naprawdę nie dokonałem jeszcze żadnej transakcji, po tych przejściach na pewno nie zdecyduje się trzymać tam kwot większych niż 100-200zł na drobne płatności internetowe.
    Nie mam pewności czy bank nie zabierze np 1000zł i nie będę czekał 3 dni na zwrot.
    Brak rzeczowych informacji na infolinii

  • A kapitał jaki jest ?

  • Dostajesz tyle ile płacisz za konto (0)
    mam konto ze dwa lata najpierw Smart teraz Nest
    -tak beznadziejnej strony nie ma żaden bank. najwolniejsza ze wszystkich. żeby sprawdzić transakcję w historii konta trzeba poświęcić 5 -10 min!
    -przerwy konserwacyjne w ciągu dnia bez powiadomienia.
    -infolinia niekompetentna i brdzo często niegrzeczna lub arogancka
    -blokowanie kart w przypadku platności w sklepie za granicą (karta w euro!) – przyczyna: podejrzana transakcja
    – nie wykonywanie zleconych przelewów – przykład: po zleceniu pilnej transakcji, po dwóch godzinach dzwoni pani i pyta czy potwierdzam przelew, odpowiadam że tak, wtedy pani każe mi podać numer konta odbiorcy, kiedy ja już jadę samochodem i jestem przekonany że pieniądze wysłałem. przelew nie doszedł do skutku

  • Jedyny plus tego banku to brak opłat. Płacimy jednak w inny sposób. Bankowość elektroniczna jest prymitywna. Jeśli pamięta ktoś pierwsze wersje bankowości elektronicznej mBanku to tu ma wersję po faceliftingu tj. szata graficzna bardziej na czasie ale dostępność opcji taka jak 15 lat temu! Aplikacja na telefon działa wolno. Za czasów Bank SMARTu działała lepiej. Brak płatności elektronicznych. Na koniec wisienka na torcie… placówki mogą jedynie dać kredyt lub założyć konto. Jeśli pojawia się problem z blokadami na koncie i bank ma coś zwrócić to praktycznie nie ma kontaktu z kompetentnymi osobami. Infolinia przesyła zgłoszenia do działu windykacji a ten odpowiada elektronicznie bez możliwości kontaktu telefonicznego. Porażka. Nie polecam!

  • Brak płatności elektronicznych jest dla mnie głównym minusem. W poprzednim banku dużo korzystałam z tej opcji. Reszta w porządku.

  • W życiu nie słyszałem takich bzdur jak opłaty za prowadzenie Nest konta nie ma takich opłat 🙂 zdaję się że konkurencja banku robi swoje 🙂
    Posiadam Nest konto już 1,5 roku ( wcześniej Bank Smart) i mogę o tym koncie powiedzieć nieco więcej. Generalnie za prowadzenie konta nie ma żadnej opłaty nawet nie trzeba utrzymywać comiesięcznych wpływów na konto co jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla osób które wyjeżdżają co jakiś czas za granicę. Brak opłat za kartę bez żadnych haczyków nie trzeba pamiętać ile się wykonało transakcji bezgotówkowych jedyny minus tej karty jest taki że ma ustalone z góry limity i nie można ich zmienić w jakikolwiek sposób bo na dzień można wykonać tylko 20 transakcji bezgotówkowych do kwoty 20 000 zł i 10 wypłat z bankomatu do kwoty 10 000 zł ale dla każdego powinno tyle wystarczyć no chyba że ktoś bardzo lubi wydawać pieniądze i jest maniakiem płatności kartą. W marcu 2017 roku Nest Bank uruchomił Android Pay i dołączył do nielicznego grona posiadania zbliżeniowych płatności telefonem. Bank również ma Darmowe wpłatomaty sieci Euronet i darmowe wypłaty gotówki z bankomatów w całej Polsce co jest bardzo dobre bo nie trzeba się martwić że zostanie nam pobrana jakaś prowizja. Oczywiście bank posiada opłaty ale tylko takie które wykonamy w oddziale banku:
    przelew w oddziale do innego banku
    – 5 zł (przez internet 0 zł),
    przelew SEPA w Euro w oddziale
    – 5 zł (przez internet 0 zł),
    przelew zagraniczny SWIFT
    – 0,2% min 20 zł max 200 zł (przez internet 15 zł),
    przelew natychmiastowy w oddziale
    – 5 zł (przez internet 1 zł),
    zlecenia stałe w oddziale: zdefiniowanie / modyfikacja / odwołanie zlecenia
    – 5 zł za każdą operację (przez internet 0 zł)
    Z funkcji jakie to konto posiada to również: darmowe wypłaty gotówki przy pomocy usługi cashback, usługa 3D Secure, przelewy natychmiastowe to koszt 1 zł ale patrząc na konkurencję jest bardzo tanio jak za taki przelew. Ogólnie bank oceniam bardzo dobrze i za podstawowe czynności wykonywane przez internet nie zapłacimy zupełnie nic. Skoro jest tyle plusów tego konta to muszę teraz napisać o minusach:
    – Jeśli zechcemy zmienić numer PIN do karty to można to jedynie zrobić w bankomatach BZ WBK i koszt to 5 zł za każdą taką operację, moim zdaniem powinno być to rozwiązanie nieco inaczej
    – Brak płatności Blikiem. W waszej recenzji jest to podane jako zaleta ale bank nie posiada jeszcze czegoś takiego miało to zostać dodane ale nie wiadomo kiedy
    – Brak szybkich płatności przez internet. Oczywiście kartą da się płacić ale nie wszędzie się da i tutaj brakuje czegoś takiego jak np. mtransfer czy przelewy24
    – Brak ustalania limitów dla karty dodawanej do konta. Te limity są ustalone z góry i nie można ich zmienić
    – Wygląd serwisu transakcyjnego czy aplikacji mobilnej to już porażka na całości kolory wyglądają jak z domu pogrzebowego mam nadzieję że ktoś z Nest banku to przeczyta i w końcu posłucha się swoich klientów aby coś w tym kierunku zrobili druga sprawa to jak się loguje do serwisu transakcyjnego w przeglądarce to jest taki błąd że jak się naciśnie wstecz to wylogowuje się z całego serwisu i taki błąd już jest od początku założenia Banku Smart czegoś takiego nie powinno być, porównaniu z aplikacją mbanku to aplikacja nie ma tych wszystkich ficzerów oczywiście przez aplikację Nest Banku da się zrobić wszystko, ale taki serwis transakcyjny w dzisiejszych czasach powinien mieć już wszystko i moim zdaniem powinno to być zrobione w bardziej przemyślany sposób

  • Mam konto firmowe jeszcze od czasu Smart Banku. Aktualnie moje zadowolenie ze strony www Nest jest ZEROWE. Ciągłe problemy z czasem otwierania strony, wykonania transakcji, wyciągnięcia historii. Sama strona kiepska, obsługa mało intuicyjna. Mam konta w kilku bankach i z pełną odpowiedzialnością mogę stwierdzić, że to najgorszy serwis. Dla tego kończę współpracę bo zbyt dużo nerwów na to idzie. Tym samy radzę zastanowić się przed otwarciem rach w NEST szczególnie dla tych, którzy często korzystają z www banku.

    • Konto firmowe w Nest Banku to mało co opłacalny interes bo to nie ma płatności masowych. Lepiej założyć już konto osobiste bo to konto nie ma żadnych opłat więc dla osoby indywidualnej która mało co robi przelewów będzie to bardzo dobre konto. BLIK miałbyś już pod koniec czerwca 2017 ale będzie razem z nową aplikacją mobilną Nest Banku. Będzie też nowy panel klienta internetowy. Kiedy? Jak widać prace się przedłużają, ale to i może dobrze bo lepiej wypuścić na rynek co działa perfekcyjnie, a nie coś co działa nie zawsze dobrze, bo fala narzekania zalałby neta 🙂 Na razie jest działający Android Pay w Nest.

  • Warunki spoko, ale obsługa klienta to dno i trzy metry mułu. Rozmowy z konsultantami są z rozmowy na rozmowę coraz bardziej żenujące, próby wyjaśnienia czegokolwiek to droga przez mękę. W żadnym innym banku nie spotkałam się z takim brakiem kompetencji. Konto założyłam w marcu, do tej pory nie otrzymałam karty do konta.

  • Brak opłat lub też opłaty na jakimś symbolicznym poziomie to jedna i jedyna zaleta tego banku.

    Natomiast jakiekolwiek bardziej zaawansowane czynności, które nie daj boże wymagają wsparcia personelu, obnażają kolosalne braki techniczne banku, archaiczne procedury, nieznajomość szczegółów przez personel itp.

    Aby nie być gołosłownym :
    1. Po zamówieniu karty debetowej i potwierdzeniu jej realizacji przez bank, karta nigdy nie dotarła. Po długim oczekiwaniu na kartę, która nigdy nie dotarła i kilku interwencjach wyszło na jaw, że ktoś po wszystkim usunął wniosek o kartę i „zapomniał” się tym newsem podzielić z innymi.
    2. System transakcyjny nie ma możliwości sprawdzenia historii dłuższej niż 30 dni i trzeba korzystać z drugiego, zupełnie innego systemu z innym loginem i hasłem aby sprawdzić sobie jakąś transakcję np. 45 dni wcześniej – jednym słowem MUZEUM bankowości, kto pamięta systemy bankowe np. z 2000 roku ten wie o czym mowa.
    3. Sprawdzenie czegokolwiek na infolinii bez wykonywania jakichkolwiek operacji z konsultantem, wymaga co zrozumiałe autoryzacji przez login i hasło telefoniczne i tu jest OK – ale tylko po to by po połączeniu z konsultantem, musieć przechodzić za każdym razem pełną weryfikację z pełnymi danymi osobowymi i numerkami.
    4. Rozbieżności w kodach SWIFT banku przez co banki zagraniczne nadające do NEST przelewy mają problemy z identyfikacją i przez to przelewy są zwracane.
    5. Obieg informacji, korespondencji czy dokumentów wysłanych do banku pocztą jest na poziomie Banku Spółdzielczego lub jak kto woli ZUS. Po ponad miesiącu od otrzymania przez bank listu poleconego ten nadal nie posiada informacji o tym.
    6. Notoryczne problemy z logowaniem do systemu transakcyjnego, powtarzające się komunikaty w stylu „Błąd komunikacji z innym systemem” przy próbie sprawdzenia historii transakcji nawet za kilka dni wstecz …
    7. Operacje wewnętrzne pomiędzy swoimi rachunkami zlecane w godzinach wieczornych lub w weekendy realizowane dopiero następnego dnia roboczego itp.

    Reasumując, jeżeli ktoś mało wymaga od banku, żal mu kilku złotych na opłaty a konto potrzebne mu jest po to aby otrzymać zasiłek czy najniższą krajową i tego samego dnia wybrać wszystko ze ściany, to jest to bank niemal idealny dla niego.

    Jeżeli ktoś ma trochę większe potrzeby w zakresie bankowości to szkoda czasu – umęczy i sam siebie i personel banku. A na końcu przeprosi swój poprzedni bank, w którym za „kosmiczną” opłatę miesięczną za konto typu 5 lub 7 PLN miał infolinię czynną 24h/7dni, operacje w czasie rzeczywistym nawet w weekendy, szybki dostęp do informacji i dostęp do kompetentnych pracowników infolinii…

  • MOJE DOŚWIADCZENIE Z KONTEM JEST BANK – Potwierdza się stare przysłowie że jak coś za darmo to do du……Y. Korzystałem z samej lokaty i byłem zadowolony, po zakończeniu bowiem automatycznie środki wróciły na konto i okii. Po przeczytaniu warunków konta osobistego, zdecydowałem się je również założyć w tym Banku przez Internet. Złożyłem wniosek i po chwili SMS, że kurier skontaktuje się ze mną w ciągu 2 dni roboczych, myślę sobie suuuper. Tydzień i nic, więc telefon na infolinię po interwencji jeszcze jeden tydzień i nic. Po nieco dwóch tygodniach kurier dzwoni i umawia się na godzinę, a ja myślę- w końcu. Nadchodzi umówiona godzina i telefon od kuriera, że czeka pod drzwiami i nikt nie otwiera hmm, a ja czekam w domu??? Okazuje się wtedy, po rozmowie z kurierem, że Bank biednego kuriera wysłał nie pod ten adres. Kolejny dzień stracony, bo tym razem czekałem nie potrzebnie w domu na kuriera. Więc kolejna interwencja na infolini i reklamacja złożona. Umowa miała być przez kuriera przekazana na właściwy adres, niestety do dnia dzisiejszego tj 3 tygodnie – nie dotarła. Reklamacja również nie rozpatrzona jeszcze, chociaż i tak jest mi to już obojętnie, bo znalazłem inne konto w innym Banku. Teraz się cieszę, bo jak tak wygląda założenie konta to jak byłoby z jego późniejszą obsługą uffff

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *